Про мораторій на розміщення зовнішньої реклами у Чернівцях говорили гості програми "Суть речей з Людмилою Григорчук" на Радіо "Станція 103.2 ФМ" начальник інспекції з благоустрою Чернівців Сергій Обшанський та керівник МКП «Реклама» Тарас Унгурян.
Людмила Григорчук: Маємо багато питань з Фейсбуку, тому пропоную розпочати саме з них. Перше: Хто має понести покарання за те, що вже два роки діє мораторій на розміщення зовнішньої реклами у м. Чернівці, і до цих пір не розроблено чіткі правила роботи на ринку зовнішньої реклами міста?
Тарас Унгурян: Щодо мораторію, то він був прийнятий 27.10.15 року. Ми скликали усіх операторів зовнішньої реклами, також департамент містобудівного комплексу і почали розробляти нове положення в новій редакції. Була жвава дискусія між операторами і департаментом. Але ми дійшли згоди на протязі тривалого терміну і подали положення на державну регуляторну службу України і недавно отримали відповідь негативну для поправки і втілення по-новому. Є проблеми, тому що так як ми були нещодавно на конференції зовнішньої реклами і там жалілися багато міст, що багато разів подають положення і їм повертають. Було місто Мелітополь, які двічі подавали на регуляторну службу і отримували негативну відповідь.
Людмила Григорчук: Що мораторій забороняє?
Тарас Унгурян: Мораторій забороняє встановлювати нові конструкції. Ті, що є, то вони залишаються. Це білборди, сітілайти, зовнішня реклама.
Читайте також: "Літні майданчики демонтують всі" - С. Обшанський
Людмила Григорчук: В чому проблема найбільша для підприємців?
Тарас Унгурян: В тому, що у нас перенасиченість зовнішньої реклами і хаотичне її розміщення. Якщо взяти наших сусідів, Вінницю, і порівняємо, то в Чернівцях розміщено 522 зовнішньої реклами типу білборд, а у Вінниці їх 319. Там вона впорядкована. Коли ми туди приїжджаємо, то ми бачимо, що вона не заважає ні автомобілістам, ні пішоходам. У нас через це склалася жвава дискусія спільно з департаментом і заборонили розміщення до прийняття нового положення. Є там чіткі критерії розміщення, зазначена зональність, перша зона, друга, третя, де в кожній зоні буде відрізнятися розмір площини. В першій зоні до 8 квадратів, в другій – до 18 квадратів і в периферійній - більше. Будуть зазначені і схематична розв’язка вулиць, будуть чіткі визначені місця, де будуть розміщувати рекламу.
Людмила Григорчук: Але ці положення не підійшли.
Тарас Унгурян: Регуляторна служба зазначила, що ми повинні керуватися тільки видачею самої процедури дозволу. Не всі правила, і ссилаються на постанову Кабінетів міністрів і закон України про рекламу, але на останній конференції в Черкасах, спільно з великими операторами зовнішньої реклами та департаментами, відділами реклами, ми дійшли такої згоди, щоб ми звернулися До Верховної Ради та Кабінету міністрів і внесли зміни до статті 16 України про зовнішню рекламу та постанову Кабінету міністрів 20.67. якщо ми зробимо ці поправки, то ми зможемо швидше змінювати і зональність, і схематичність. В Україні у всіх містах вирішить всю проблему саме схематичність.
Людмила Григорчук: Але це затягнеться в часі. Поки звернутися до ВР, поки дійде до розгляду, поки приймуть рішення. А підприємці незадоволені тим, що мораторій досі діє і вони не можуть встановлювати нові конструкції.
Тарас Унгурян: Але я хочу зазначити, що у нас вже на 200 конструкцій більше, як у Вінниці, а Вінниця по населенню навіть більша ніж Чернівці, по території ми не більші. Громадськість буде незадоволена цим. Є багато зауважень, що перекривають рекламами пішохідні переходи, світлофори, архітектурні елементи,будівлі. Хочеться опрацювати цей документ, щоб він був прозорим, щоб були прозорі правила для всіх. Хочеться цю паспортизацію втілити в життя. А стосовно, чи це надовго затягнеться, то положення розроблене, його потрібно прийняти сесією міської ради. Якщо долучаться наші депутати місцеві і звернуться до Кабінету міністрів, в регуляторну службу. Також ми спілкувалися з депутатом Верховної Ради Севрюковим Владиславом, він уже взяв ці документи. Думаю, це пришвидшить роботу.
Людмила Григорчук: Але ви кажете, що реклами так багато, що ця зональність покаже, що в центральній частині міста і не можна буде нічого ставити.
Тарас Унгурян: Перша зона у нас історична, архітектурна. У нас є сама основна проблема – це габаритність реклами. Вона велика дуже. Ми опрацювали в положенні зменшити її в розмірах. Удосконалити нові системи, скролери, вони 2.16 на 3.16. поставити нові зразки сітілайтів. Ми на Центральній площі замінили три конструкції, будуть нового зразка, ми підключили до електроенергії і з понеділка ми вже будемо спостерігати за новими. Треба встановлювати також пілони, пілари, нові сучасні конструкції. Вони будуть вписуватися гармонійно у наше історичне середовище.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами