Опитування було зініційовано Державною службою якості освіти України і здійснене територіальними органами Служби, пише Медіа агентство АСС.
По Україні участь в анкетуванні взяли 58 228 учасників освітнього процесу (вчителі, учні/учениці та їхні батьки); у Чернівецькій області управління Державної служби якості освіти залучило до опитування 87 учителів, 161 учень та 597 батьків.
Отримуйте новини в Telegram
«Державна мова – символ національної єдності кожного народу, а для сучасних українців – це ще й зброя, яка допомагає захистити кордони країни, а незабаром – здобути перемогу. Чи «озброєні» сьогодні буковинці? Чи готові відстоювати своє право на мову? Саме на ці запитання дало відповідь опитування щодо функціонування державної мови, проведене впродовж травня 2022 року», - розповідає Оксана Палійчук, начальник управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області.
Опитування засвідчило, що переважна кількість респондентів вільно спілкується українською (98% учителів, 77% учнів та 88% батьків), проте й має бажання вдосконалювати рівень володіння державною мовою.
Тішить те, що рідною для 91% вчителів, 78% учнів та 85% батьків є українська мова, хоча варто зазначити, що для деяких респондентів (13% учнів, 11% батьків) однаково рідною є як українська, так і російська.
Щодо мови спілкування вдома, то українською розмовляють 57% учнів та 83% батьків, двомовними (українська та російська однаковою мірою) себе вважають 7% учителів, 24% учнів та 11% батьків.
Переважно російською спілкуються за межами дому та школи 3,4% вчителів, 3,5% батьків та кожен п’ятий з опитаних учнів (20%).
Як свідчать результати анкетування, для 40% учнів мова медіапростору є важливою, медіаконтент краще сприймає українською 26% учнів, однаково українською та російською – 66%. В онлайн-спілкуванні українську використовують 91% учителів, 71% учнів, 72% батьків.
Кожен третій з опитаних учнів має звичку спілкуватися недержавною мовою (33% учнів).
«Мова – це основа єднання громадянського суспільства, символ національної безпеки. Результати опитування чітко вказують на «ахіллесову п’яту» реалізації мовної політики в Україні на сучасному етапі й спонукають до визначення стратегічних завдань на перспективу. Перед педагогами стоїть завдання визначити пріоритети в освітньому процесі, віднайти інноваційні підходи для підняття престижу української мови серед молоді. Це має мотивувати учня досліджувати, вивчати мову, хотіти спілкуватися нею, усвідомлювати її престиж», – додає Оксана Палійчук.
На переконання фахівців, лише за чіткої мовної політики держави й добросовісної її реалізації всіма інституціями на місцях (заклади освіти, соціальні мережі, громадські заклади) українська мова стане основним державним символом в Україні та державним символом України у світі.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами