Про нову українську школу, в програмі "Суть Речей" на Радіо 10 розповіла директор департаменту освіти та науки Чернівецької ОДА, Оксана Палійчук
Людмила Григорчук: нова українська школа. З 1 лютого почалося масштабне навчання вчителів. Чи будуть встигати педагоги вчитися і виконувати свою щоденну роботу?
Оксана Палійчук: Стартували. Це основне. Реформи ми чекали довго. Спроб була не одна. Та й про цю реформу ми говоримо 2 роки – це точно. Почалася вона такими кроками, як розвантаження програм і люди не дуже відчули зміни. 10% розвантаження для початкової школи і для старшої школи – це не те, що вкладається у слово реформа. А тепер конкретно про реформу, про нову Українську школу. Ми маємо чітке завдання уряду. Від 13 грудня 2017 року затверджений урядовий документ, це є постанова кабінету міністрів, де затверджений план заходів на 2017-2029 рік щодо реформування загальної середньої освіти під назвою нова українська школа. Ця школа стартує з 1 вересня 2018 року. Коли наші першокласники, їх у нас на Буковині цього року буде десь 10 тисяч. Вони дадуть старт 12-річній школі. Відповідно до закону про освіту, ми вже це проговорювали, школа буде 12-річна. Цей 12-й рік добавився старшій школі. Тобто 2-й ступінь, це 11, 12 клас. Влада на місцях, центральний орган виконавчої влади, міністерство освіти, кожен має певні завдання виконати. Перш за все, ми чекаємо нового державного стандарту. Новий державний стандарт затвердить змістові лінії. Для реалізації кожної змістової лінії буде затверджена програма. Ми побачимо реально, який буде зміст освіти.
Людмила Григорчук: Він може змінитися?
Оксана Палійчук: Він 100% зміниться. Бо якщо ми говоримо про 12-річну школу, то за загальним розумінням, ще додався один рік, переструктурування матеріалу буде. По-друге, це не тільки переструктурування, зміст має бути адекватним до тих завдань, які визначені в концепції нової української школи. Ми дуже багато говоримо про компетентність, це комплексне поняття, яке включає сукупність умінь, знань і навичок, які дозволяють дитині чи комунікативну компетентність, чи соціокультурну, чи математичну, чи вузько предметну. Ми не говоримо про одиничні уміння, навички, знання, ми говоримо про сформовану компетентність, а це означає, що зміст має бути адекватним, щоб ми могли ці компетенції сформувати. Нова українська школа – це абсолютно новий вчитель, у сенсі нових підходів, технологій, якими він має володіти, щоб завдання нової української школи, виконати. Нова українська школа – це нове освітнє середовище. Це питання для нас болюче, але є приємні моменти. Втішні, бо воно стосується фінансування. Воно стосується спроможності громад, спроможності місцевих бюджетів, щоб освітнє середовище створити, в якому би дитина зберігала своє здоров’я, зміцнювала його. По-друге, розвиток всебічний, виховання. Ми говоримо про новий освітній простір. В цьому просторі новий вчитель, підготовлений відповідно до концепції нової української школи і зміст освіти, адекватний, який має бути відображений у державному стандарті, програмі і підручнику.
Читати ще: Щодо змісту завдань ЗНО є ще багато питань - О.Палійчук
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами