- Калинівський ринок знову на карантині. Є статистика, скільки недоотримало підприємство за час локдаунів минулого року і які збитки понесли від карантину вже цього року?
- Цього року через обмеження «червоної» зони за січень-березень Калинівський ринок недоотримав 8 млн. 570 тис. гривень. Через карантинні обмеження ринок закритий, депутати міської ради прийняли рішення звільнити підприємців від оплати – це також позначилося на цих показниках. Таку сумну статистику ми наразі маємо.
- Багато хто говорить, що через ці карантини таке поняття, як базар, скоро зникне. Все переходить в онлайн. Чи вірите в те, що таке можливо?
- Твердження про те, що Калинівський ринок має закритися, шириться уже впродовж 10-ти років. Бо все переходить в онлайн. Але у нас є 12 тисяч підприємців. Для того, щоб всі вони перейшли в онлайн, потрібні десятиріччя. Взагалі, наш Калинівський ринок, напевно, ніколи не зможе повністю перейти в онлайн. Тому я вважаю, що це помилкове твердження.
Звісно, карантинні обмеження ніяким чином не сприяють розвитку ринку, вони лише погіршують фінансовий стан наших підприємців. Хоча ми всі розуміємо, що COVID-19 є серйозною хворобою і з ним треба боротися.
- Чи багато підприємців закрили свої контейнери чи магазини за час пандемії?
- Така динаміка є, люди закривають бізнес на Калинівському ринку. Але є так само велика кількість людей, які приходять на їхні місця.
Відмовляються від своїх торгових точок, як правило, підприємці колишніх «жабок». Але це не є масовим явищем. Наші підприємці борються за своє виживання.
- Ви по суті знаходитеся між обуренням підприємців і владними рішеннями про закриття ринків. Як балансуєте? Кого підтримуєте?
- Є рішення, яким ми підпорядковуємося, ми зобов`язані виконувати постанови Кабінету Міністрів. Особливо – постанова №1236.
Я на стороні приватних підприємців, тому що без них не буде ринку. Ми разом робимо одну справу. Але цьому не допомагають деякі наші популістичні депутати, які вводять в оману підприємців. Це не сприяє розвитку підприємства і організованій роботі.
- Як співпрацюєте із профспілкою підприємців ринку?
- Як тільки я був призначений, була зустріч спочатку зі спостережною радою підприємців, а потім – із профспілкою. Ми проговорили всі серйозні проблеми. Вони почули моє бачення, я почув, що їх турбує.
Я не кабінетний керівник, я завжди виходжу до підприємців і спілкуюся з ними.
- Ігор Маслянчук після свого звільнення сказав, що керівництво міста бачить по-іншому розвиток Калинівського ринку. То власне, яких змін чекати?
- Першочергово, що бачу на підприємстві, - це прозорість і однакові умови для всіх приватних підприємців.
Як тільки будуть зняті карантинні обмеження і підприємство запрацює, ми зможемо отримувати прибутки, повернемося одразу до системи автоматизованого заїзду. Цією системою ми перекриємо величезну кількість ринку. Під неї в повній мірі потрапляє 8-й, 6-й сектори, проїзд до «Добробуту» і частину 1-го сектору. Це піднімить прибутки за рахунок того, що полегшить заїзд і ми станемо більш привабливими для наших покупців. Система працюватиме таким чином, що ніхто не братиме кошти на заїзді. Тобто людина під`їхала, натиснула кнопку, отримала чек – і поїхала туди, куди вважає за потрібне.
Вивіз сміття з Калинівського ринку наразі відбувається за рахунок нашої техніки, яка є застарілою і не може у повному обсязі забезпечити потребу підприємства. Я бачу вирішення цієї проблеми за рахунок придбання нової техніки, яка дасть можливість не залучати субпідрядника. Бо зараз крім своєї техніки ми залучаємо субпідрядника, платимо йому кошти.
Якщо буде наша техніка працювати, за три роки ми окупимо вартість нової придбаної машини. Я вважаю, це прекрасний бізнес-проект.
Окрім того, замінивши субпідрядника, ми будемо економити щорічно близько 700-800 тис. грн. Тобто через три роки – це наш чистий прибуток.
- Ви анонсували, що торгові місця виставлятимуться на аукціон. Розкажіть, що це передбачає?
- Аукціон через ProZorro передбачає продаж новостворених торгових місць. Ми не говоримо про ті місця, які вже є. Їхні договори пролонгуються далі. Йдеться виключно про нові місця. Комісійно буде вирішуватися, чи має право на життя таке нове робоче місце, чи не заважає воно іншим підприємцям. Якщо комісія визначить, що таке місце існує, заздалегідь буде оголошено про аукціон на нього. Я рахую, це буде плюсом для нашого підприємства, тому що ми зможемо залучити кошти. А для підприємців плюс буде в тому, що всі зможуть ознайомитися з цим місцем, подумати, чи вигідної його придбати.
- Була проведена інвентаризація на Калинівському ринку. До яких висновків дійшли?
- Ми дійшли висновку, що вільні торгові місця були на ринку в період 2019-2020 років. Вони були зайняті шляхом переміщення і подальшого розширення. Після інвентаризації департамент розвитку заборонив на території Калинівського ринку будь-які переміщення торгових точок з подальшим їхнім розширенням, збільшення торгових точок на понад 30%.
Другий момент інвентаризації: на території ринку знаходиться велика кількість скіфів, які не є торговими скіфами. Зараз був виданий наказ по підприємству: власники цих скіфів мають нам надати документи на те, що це є дійсно торговий скіф. Якщо вони не мають таких документів, то повинні виїхати за межі підприємства.
- Ви маєте досвід підприємницької діяльності. Що вам більше подобається: керувати великим ринком чи вести власний бізнес?
- Для мене головне – результат. Різниця між бізнесом і комунальним підприємством для мене – це швидкість реагування. У бізнесі швидкість реагування набагато вища, ніж на комунальному підприємстві.
Моя ціль – прибуток нашого комунального підприємства, дохід міста.
- Чи маєте якийсь план: як допомогти підприємцям повернути клієнтів на ринок?
- Ми хочемо провести на Калинівському ринку великий ярмарок. Локдауни знищують бізнес. А я вважаю, що за рахунок проведення ярмарку ми зможемо повернути клієнтів, допомогти підприємцям збільшити продажі, продати той товар, який зараз був закуплений і за рахунок карантинних обмежень не був проданий. Я, як виходець з бізнесу, знаю, що гіршого, ніж заморожені кошти, для підприємця немає.
Тож ми маємо такий великий проект, який задіє підприємців із системою знижок, хочемо створити зони активності для відвідувачів, зони відпочинку для дітей і дорослих. Це буде позитивний ярмарок, під час якого підприємці зможуть заробити кошти, покупці зможуть придбати товари за вигідною ціною і отримати позитивні емоції, яких нам так бракує останнім часом.
Отримуйте новини в Telegram
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами