Ця програма передбачає, що діти мають вміти приймати самостійні рішення змалку. Саме учні обирають шкільну форму, асортимент у буфеті, тематику позакласних занять і планують святкові лінійки.
Програма підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» існує в Україні з 2016 року. Проект реалізує Європейський центр імені Вергеланда (Норвегія), а також Рада Європи за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії та Міносвіти.
У Чернівцях вже 4 школи взяли участь у демократичній програмі. Це загальноосвітні школи міста №5, №13, №37 та школа в селі Мошанець Кельменецького району. Журналісти інформаційного агентства АСС поспілкувалися з організаторами та тренерами проекту «Демократична школа» в загальноосвітній в школі №13.
«Ми єдина національна школа з вивченням румунської мови, яка пройшла в проект «Демократична школа». Ми навчаємось демократії, живемо в демократії, нас оточує демократія. Тому треба дітей привчати ще зі школи, вирішувати все демократичним шляхом. Не утискати в прийнятті рішень, дати їм змогу розвиватися», - зазначила директорка школи Євгенія Факас.
Як розповіла пані Євгенія, школа подавала заявку на участь 3 роки поспіль. І тільки в цьому році їх взяли до проекту.
«У цьому році 250 шкіл подало заявку, і тільки 60 отримали змогу стати на крок ближче до демократії. Ми подавали 3 роки поспіль заявку на участь. Нас боялися брати, тому що, як я зазначала раніше, ми румуномовна школа. Але ж ми є громадянами України і ми теж хочемо вчитися основам демократії. Організатори ризикнули і вже 1 лютого підписали декларацію про співпрацю з керівницею проекту Христиною Чушак», - зазначила директорка.
Демократична школа допоможе розвивати у дітей лідерські якості. Завдяки проекту діти будуть мати змогу вирішувати організаційні питання разом з вчителями і батьками, говорити про все, що їх не влаштовує, та змінювати на краще. І дітям це подобається, вони хочуть знати, що їх думка важлива, розповідає мама школярки Марина Мартинюк.
«В першу чергу я задоволена, що моя дитина навчається саме в цій школі. З приводу змін, вони потрібні завжди. Я думаю, що батькам і педагогам потрібно постійно змінюватися і покращувати свою роботу. Для мене головний аспект демократичної школи - це залучення батьків та почута думка дітей. Завдяки цьому проекту учні розвинуть цікавість до навчання. Діти радіють цим змінам і те, що їх залучають до обговорення та аналізу проблем», - зазначила пані Марія.
До загальноосвітньої школи №13 приїхали тренери проекту аби допомогти створити покроковий план змін.
«Ми приїхали на планування змін. Вже було дві зустрічі з учасниками освітнього процесу. На першій: ознайомлення з програмою. А на другій зустрічі: аналіз проблем школи. Ми, як тренери, допомагали та роз’яснювали всі нюанси» - каже тренер програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» Олександр Фомічов.
Пан Олександр також зазначив, що школа на виході з програми має стати автономною, повинна вміти сама себе оцінити, розуміти свої проблеми, робити певні дії, щоб вдосконалити навчальний процес. І робити все можливе, щоб вчителі, батьки та учні отримували задоволення від освітнього процесу.
Як зазначили на офіційному порталі програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» , учні і вчителі мають встановлювати спільні шкільні правила, а важливі рішення викладачі повинні обговорювати з батьками на зборах. Один із можливих варіантів змін – на сайті закладу задають запитання про шкільне життя, які необхідно вирішити. Всі учасники процесу можуть надати свої варіанти – у тому числі анонімно. Керівництво враховує їх.
Щоб діти вчилися приймати рішення змалку, учнівському самоврядуванню довірять долю шкільної форми, асортименту у буфеті. Учні зможуть обирати тематику позакласних занять і планувати святкові лінійки. Їм надаватимуть більше свободи і повноважень – та водночас розповідатимуть про відповідальність.
Автор: Юлія Хром
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами