З першим снігом ситуація на дорогах області ускладнилася. Літня гума, технічно несправні авто, – на жаль, часто в такому стані на дороги виїжджають машини таксі. В Україні за законом особи, які надають послуги з перевезення пасажирів на таксі, повинні мати ліцензію на даний вид діяльності. Сідаючи у таксі, пасажирам потрібно вимагати чек про оплату за проїзд (із вказаним державним номером транспортного засобу, маршрутом руху та вартістю послуг), який буде страховкою у разі ДТП. Про це «Впливовому АССпекту» розповів Валерій Макаренко, начальник управління Укртрансбезпеки Чернівецької області.
- За законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» відповідальність перевізника гарантує обов’язкова ліцензія. Водій підтверджуєте справність свого транспортного засобу, він проходить технічний контроль 2 рази на рік і це є гарантією безпеки пасажира, на цей же період страхує свій транспортний засіб. Якщо ДТП таки станеться, страховий поліс гарантує виплату пасажиру коштів за заподіяну шкоду життю та здоров’ю, - розповідає Валерій Макаренко. - Відсутність ліцензії, страхового полісу, протоколу перевірки технічного стану у водіїв таксі – це не лише небезпека для пасажирів. Ця проблема тягне за собою безліч інших порушень.
Читайте ще: ДТП на Буковині за участі таксі та пасажирського автобуса
- Валерій Ілліч, чи багато чернівецьких таксистів мають ліцензії?
- На жаль, дуже небагато. Пасажирам варто розуміти: якщо на таксі є «шашка» - це не значить, що воно легальне. Дуже поширена зараз така практика: люди, які не мають ліцензії та не оформлені приватними підприємцями, отримають ефір у служб таксі та заробляють гроші. Проте, якщо така машина потрапляє в аварію, ніхто, окрім власне водія, не несе відповідальності за це.
У Чернівцях є лише одна служба таксі, яка має власні машини і ліцензію на їх роботу в службі таксі. Ця служба, згідно договору, надає водіям в оренду автівки, логотип та ефір, при цьому виставляє умову: водій зобов`язаний протягом 10-ти днів від початку співпраці зареєструватися як приватний підприємець.
Чек, який водій таксі видає пасажиру, і є запорукою його безпеки. Маючи ліцензію, таксист, фактично, страхує своїх пасажирів на випадок ДТП.
- Яким чином перевіряєте наявність ліцензій і що загрожує нелегальним перевізникам?
- На жаль, на планові перевірки в Україні накладено мораторій до кінця року. І наразі невідомо, чи не продовжать його наступного року. Тому працівники Укртрансбезпеки спільно з патрульними поліцейськими проводять рейдові перевірки. Це означає, що на дорозі зупиняємо таксистів для перевірки документів. Щотижня реєструємо 10-20 нелегальних перевізників. Усього від початку року на недобросовісних перевізників складено 390 актів проведення перевірки додержання вимог законодавства у сфері автомобільного транспорту, та 141 протокол про адміністративні правопорушення. На даних правопорушників накладено та стягнено до державного бюджету штрафних санкцій на суму 220 тис. грн..
Якщо уперше зупиняємо водія, який таксує без ліцензії, він сплачує штраф у розмірі 30 неоподаткованих мінімумів – 510 грн. Наступного разу – це вже адміністративна відповідальність і справа передається до суду. Штрафні санкції – від 17 до 34 тис. грн. До речі, станом на сьогодні у нас складено 44 таких адмінпротоколи за ч.1 ст.164 КУпАП (Провадження господарської діяльності без оформлення ліцензії на певний вид діяльності, та без оформлення державної реєстрації).
Вам буде цікаво: Таксі на євробляхах. Штраф заплатить чернівецький водій
- А скільки коштує ліцензія для таксистів?
- Для того, аби отримати ліцензію на облаштування легкового автомобіля, як маршрутного таксі, водій повинен бути зареєстрований як приватний підприємець, надати документи на автомобіль, посвідчення водія, заповнити бланки відповідних заяв на сайті Укртрансбезпеки (http://www.dsbt.gov.ua) і оплатити вартість ліцензії – 1600 грн. До речі, вона є безстроковою, тож таксувати така людина може скільки завгодно, при дотриманні ліцензійних умов. При цьому і водій матиме страховий стаж, як приватний підприємець, і пасажир такого перевізника буде застрахований.
Звісно, кожну автівку - таксі ми не можемо перевірити безпосередньо перед виходом у рейс. Тому пасажирам самим треба турбуватися про власну безпеку. Не сідайте в автівку, яка на ваш погляд має сумнівний вигляд, бо в разі настання ДТП ви не зможете довести свою правоту та отримати належну страхову допомогу.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами