Що це означає для чернівчан і чи стане громадський транспорт комфортнішим, «Впливовому АССпекту» розповів Олексій Попович, член правління ГО «Агенція «Спільні Зусилля», керівник ГО «НадихаюЧе місто».
- Розкажіть, що зміниться для мешканців Чернівців із впровадженням єдиного електронного квитка?
- У першу чергу зміниться якість сервісу в громадському транспорті за рахунок того, що підвищиться зручність у сплаті за проїзд і можливість впровадження гнучких тарифів. Наприклад, можна буде обрати електронний квиток на 30 чи 60 хвилин, денний або місячний. Таким чином, пасажири зможуть економити за рахунок придбання найбільш вигідних для себе пакетів, - розповідає Олексій Попович. – Окрім того, зросте швидкість розрахунків: оплата за проїзд здійснюватиметься буквально моментально – або електронним квитком, або банківською картою, або навіть з телефону. Так само значно покращиться якість сервісу для перевізників. Вони зможуть прозоро і точно обліковувати кошти, як наслідок – зросте «біла» виручка. А місто отримає точний аналіз пасажиропотоків. Відповідно, вдасться більш виважено і раціонально використовувати транспортні засоби, планувати їх вихід на рейс.
- Стартує реалізація пілотного проекту. Що це передбачає?
- Під час першого етапу будуть впроваджені в комунальному транспорті мобільні валідатори, що забезпечать суворий облік готівки і прийом електронних квитків. У місті буде облаштовано певну кількість поповнення електронних квитків.
Досвід інших міст доводить, що перший етап триває близько 3-4 місяців. Уже далі плануємо розширити систему за рахунок встановлення стаціонарних валідаторів і поступово взагалі виводити готівку з громадського транспорту.
- Якщо у тролейбусах встановлюються мобільні валідатори, то чи не залишаться кондуктори без роботи?
- Досвід інших міст показує, що не можна одразу забрати із тролейбусів кондукторів та готівку. Це призводить до різкого падіння виручки. Наша мета під час пілотного проекту - привчити людей платити безготівково, при цьому забезпечуючи суворий облік готівки.
В подальшому резонно поступово відходити від кондукторної схеми, переводячи персонал у контролери, а оплату проїзду робити виключно безготівковою на стаціонарних валідаторах.
Читайте ще: Чернівці отримають електронний квиток вже у 2018 році
- Коли електронний квиток діятиме не тільки на комунальному транспорті, а й на маршрутках, які обслуговують приватні перевізники?
- У майбутньому, якщо все буде гаразд, сподіваємося, система розшириться і на приватних перевізників. Але це вже наступний другий етап впровадження електронного квитка у Чернівцях. Розмова про це з приватними перевізниками вже ведеться.
Маємо такий приклад: у Тернополі електронним квитком користуються як приватні перевізники, так і комунальний транспорт. І обидві групи дуже задоволені.
- Скільки коштів місту доведеться вкласти у впровадження цього проекту?
- Наразі, оскільки ми маємо таких партнерів, як VISA і Ощадбанк, пілотний проект з мобільними валідаторами коштує місту 0 грн. Валідаторами і програмним забезпеченням повністю забезпечує VISA.
Далі - все залежатиме від того, яким шляхом місто піде. Є приклади в Україні, коли такий проект і в подальшому розвивається за рахунок партнерів, без залучення бюджетних коштів.
- Який тариф буде закладений на проїзд у тролейбусі?
- Наразі чернівчани платять за проїзд у тролейбусі 2 грн. Саме такий тариф буде закладений в електронний квиток.
Будь-які зміни в тарифі затверджує виконком Чернівецької міської ради. І, що дуже зручно, вже наступного дня після змін вони вносяться у програму електронного квитка. Тобто є можливість оперативного регулювання тарифів.
Хочу підкреслити: електронний квиток зручний місту, пасажирам, перевізникам. На ринку залишаться перевізники, здатні конкурувати прозоро. Але досвід впровадження цієї системи в інших містах доводить: у результаті зростає заробітна плата водіїв, підвищується якість обслуговування та безпека пасажирів.
Вам буде цікаво: Після впровадження електронного квитка проїзд не здорожчає, – В.Середюк
До речі, пропонуємо чернівчанам обрати назву електронного квитка нашого міста. У Тернополі, наприклад, його називають «Файна карта». Чекаємо цікавих пропозицій від наших городян!
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами