Виконавчий комітет Чернівецької міської ради другий раз поспіль відмовився визначити комунальне підприємство «Муніципальний інфоцентр» адміністратором системи моніторингу громадського транспорту. Яку функцію має виконувати ця організація та чому виконком проти, «Впливовому АССпекту» розповіла Наталія Фрунзе, член виконавчого комітету міської ради.
- Насправді «Муніципальний інфоцентр» дуже потрібний нашому місту. Фактично, він здійснюватиме безперебійний контроль за графіком руху маршруток, їхньою кількістю та числом перевезення пільгових пасажирів. Відповідно до отриманих даних, місто матиме змогу контролювати перевізників і повертати гроші з міського бюджету за пільговий проїзд, - розповідає Наталія Фрунзе. – Адже коли перевізник заключає договір з міською радою на обслуговування певного маршруту, у ньому чітко прописуються всі ці показники. Наприклад, один з маршрутів має 4 автобуси, які курсують кожних 15 хвилин. Чи дотримується перевізник цього графіку, має визначити ця система моніторингу. Поки її нема, перевізник вказує, що перевозить у день… 1600 пільговиків! При чому це не найдовший у місті маршрут – його протяжність 8 кілометрів. Але доказів, що кількість пільговиків завищена, ми не маємо.
Читайте ще: Нема GPS-моніторингу - нема пільг. Член виконкому відкликала свій голос за рішення по нарахуванню пільг
- То чому ж уже вдруге виконком не підтримав впровадження «Муніципального інфоцентру», як основного адміністратора системи моніторингу громадського транспорту?
- Насправді першого разу я голосувала за інфоцентр. Та коли керівника підприємства спитали, скільки коштів потрібно для створення системи моніторингу, він не зміг назвати суму, хоча в проекті рішення другим пунктом йде це питання.
Окрім цього, члени виконкому запропонували оголосити конкурс на адміністратора системи моніторингу, адже саме від його даних залежатиме компенсація приватним водіям на пільгові маршрути. Таких маршрутів у нас 18, компенсація за 2017 рік склала понад 16 млн. грн. До того ж, у нас ще є електротранспорт, компенсація за пільговий проїзд у якому минулого року становила більше 17 млн. грн. Тож в сумі це 33 млн. грн з міського бюджету!
- Яким чином пропонуєте вирішити це питання? Адже «Муніципальний інфоцентр» все-таки потрібен місту.
- Перш за все, аби вирішити це питання, потрібна повна інформація по кошторису. Потрібно розуміти, програма коштуватиме місту мільйон чи 200 тисяч гривень.
Окрім того, необхідно провести конкурс, аби прозоро і якомога вигідніше для Чернівців обрати підприємство, що стане адміністратором системи моніторингу громадського транспорту. Наприклад, свої послуги нам пропонує компанія, яка вже давно обслуговує таку систему у Львові.
Особисто я за адресну допомогу. У нас 80 тисяч пільговиків. Якби ми платили, наприклад, 200 гривень кожному, витрати складуть 16 мільйонів. Нині ж ми витрачаємо 33 мільйони! Тож завдяки адресній допомозі могли би економити близько 17 мільйонів для міста.
Вам буде цікаво: Транспорт у Чернівцях - найбільш болюче питання - В.Середюк
Другий варіант, як на мене, – це запровадження електронного квитка. Однак це тягне за собою додаткові витрати.
Головне – нам треба обрати те, що буде вигідно саме для нашого міста. І головне – на абсолютно чесних і прозорих засадах.
Ірина Карімова, радниця міського голови Чернівців, на своїй сторінці у Фейсбук так прокоментувала дану проблему:
«Вдруге на виконкомі намагалися комунальне підприємство «Муніципальний інфоцентр» визначити адміністратором системи моніторингу громадського транспорту. Тобто дозволити йому за допомогою аналізу даних GPS-трекерів перевізників контролювати, скільки автобусів і тролейбусів на маршрутах, скільки вони виконали рейсів, як дотримуються графіків, надати ці дані чернівчанам у відкритому доступі тощо. Дані цього аналізу мали використовуватися і при виплаті компенсації перевізникам за перевезення пільговиків, для застосування штрафних санкцій, якщо перевізник скорочує кількість машин на маршруті, порушує графіки руху. І цього тепер не буде. Бо одні окремі члени виконкому проти. Кажуть, не розуміють взагалі для чого це, чому це має робити комунальне підприємство, а не якийсь приватник і взагалі хай це якийсь чиновник робить, мабуть, безкоштовно, у вільний від роботи час. Тому питання членам виконкому треба ще якось другий місяць довивчити. А в цей час окремі перевізники, як дурили чернівчан, так і будуть дурити, чернівчани як чекали маршрутку 40 хвилин, так і чекатимуть. І ніхто перевізникам нічого без даних GPS-трекерів не доведе. А до електронного квитка, який вже працює в інших містах, де місяцями не довивчають проект рішення, який апріорі усім зрозумілий, при таких розкладах нам як до тунелю Ілона Маска».
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами