Як туристу захистити свій відпочинок та не стати заручником неприємної ситуації, «Впливовому АССпекту» розповів Сергій Мрачковський, директор турагенції AnexTour у Чернівцях.
- Перш за все, як би сумно це не звучало, але в Україні немає окремої структури, яка би перевіряла роботу туристичних агентств. Тому, моя найперша порада туристам: якісно обирайте туроператора і турагента. Бо, по суті, саме турагент – це та людина, яка є зв`язківцем між вами і туристичним оператором, - розповідає Сергій Мрачковський. – Попросіть реноме турагентства, дізнайтеся, скільки воно працює на ринку, чи має фінансову гарантію. Шукайте тільки офіційний офіс турагентства. Бо буває, що під ім’ям відомого бренда працюють агенти, які нічого спільного з відомим туроператором не мають.
Також уважно читайте договір – у ньому прописані всі права і обов`язки сторін, опис послуг у деталях, відповідальність турагента у разі невиконання умов договору.
- Нерідкою стала скарга від туристів про затримку вильоту літаків. Як діяти у цьому випадку?
- Варто розуміти, що чартерні рейси можуть переноситися чи затримуватися. І це не залежить ані від туроператора, ані від туристичного агента. Інша справа, турагент, який надає послуги, повинен перевірити у перевізника інформацію про час відправлення і попередити туриста про зміни.
Далі – справа за авіаперевізником. Якщо рейс затримали на добу, перевізник зобов`язаний виплатити компенсацію, поселити людей у готель, особливо – сім`ї з дітьми. Якщо на 4 години і більше, - забезпечити пасажирів водою та їжею.
Читайте ще: Сезон курортних афер: як не потрапити до лап шахраїв, купуючи тур. Серед ошуканих - мешканці Чернівців
- У вирішенні цих питань туристичний агент уже не бере участі?
- Відповідальний туристичний агент повинен бути на зв`язку з туристом весь час і допомагати вирішувати питання. Іноді потрібна дрібниця – підказати «гарячу лінію» авіакомпанії, розповісти, до кого звернутися. Якщо турагент на зв`язку, мандрівник почувається у безпеці.
- Сергій, а хто і як компенсує втрачений день на відпочинку, зокрема, через затримку вильоту?
- Туристи мають розуміти, що відпочинок рахується не по днях, а по ночах. І, якщо ви втратили ніч, тоді можна говорити про компенсацію від туристичного оператора. Тут також посередником має виступити турагент: він звертається до туроператора, пояснює ситуацію і пропонує туристам варіанти її вирішення. Наприклад, іноді це відбувається за рахунок продовження відпочинку на добу, іноді – за рахунок більш кращого, комфортнішого, номеру, ніж замовляли, а іноді – після повернення туристів з відпочинку туроператор компенсує грошима втрачену ніч.
Вам буде цікаво: Що нового приготував літній туристичний сезон
Якщо замовлені та оплачені послуги вам не надали або їх якість низька, висувайте юридично оформлену претензію. Якщо претензію не задовольнили, звертайтеся до суду.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами