А ви вже обрали свого лікаря? Чи, можливо усе ще вагаєтеся: з ким краще підписати декларацію? Інформаційне агентство АСС пропонує спецтему «Мій лікар». Ми познайомимо вас з терапевтами, педіатрами та сімейними лікарями Чернівецької області, розповімо, як вони обрали свою професію та хто для кожного з них ми – пацієнти. Якщо ви вважаєте, що обраний вами лікар теж вартий публікації на нашому сайті, пишіть нам про це!
Сьогодні у рубриці «Мій лікар» - Василь БОЙКО, завідувач відділення загальної практики-сімейної медицини, сімейний лікар КНП «Міська поліклініка №3» м.Чернівці.
Більшість скарг можуть бути вирішені на рівні сімейного лікаря
- Сімейним лікарем бути складно, але цікаво. Ти щодня стикаєшся з новими випадками, у тебе зазвичай пацієнти від народження і до поважного віку. Сімейний лікар знає всю сім’ю, умови проживання, праці, шкідливі звички, тому може убезпечити пацієнта від тієї чи іншої недуги, - розповів Інформаційному агентству АСС Василь Бойко. - Вивчаючи досвід європейських країн, впевнився: 80% скарг пацієнта можуть бути вирішені на рівні сімейного лікаря. Фактично, більшість хворих починають і закінчують своє лікування на первинній ланці. Тому я працюю над тим, аби пацієнти знали, що я готовий їм допомогти, щоб зверталися вчасно.
Хочеться, аби наша, українська, медицина вийшла на високий європейський рівень. Щоби пацієнти не збирали величезні кошти на лікування за кордоном, а могли отримати не менш якісний пакет медичних послуг тут, в Україні. І перший крок до цього уже зроблений. Це – реформування первинної ланки медицини. Ми, сімейні лікарі, уже отримали непогане матеріальне забезпечення: кардіографи, отоофтальмоскопи, пульсоксиметри, глюкометри, тонометри, ростоміри, ваги дитячі і дорослі, швидкі тести тощо.
Читайте ще: Мій лікар: Обрала терапію, щоб попереджати хвороби
Іноді доводиться за власні кошти купувати ліки, аби допомогти
- Пацієнт повинен знати: сімейний лікар може забезпечити його необхідною медичною допомогою, проконсультувати по телефону, вислухати, порадити. Тільки тоді хворі будуть довіряти своїм лікарям і вчасно звертатимуться до них, - продовжує лікар. – Пацієнт - це людина, яка прийшла до мене з проблемою. І ми повинні разом вирішити її. По суті – це друг, який мені довіряє. Моє завдання – виправдати його довіру.
Сімейний лікар – це не тільки медик, а й економіст та фінансист. Якщо є якісь труднощі, часом доводиться і самому побігти в аптеку щось докупити за свої кошти. Розумію, що таке собі не може уявити польський, литовський лікар. Ми ж маємо враховувати, чи може пацієнт забезпечити собі це лікування, імпортний чи вітчизняний препарат краще призначити.
Попри те, що, відповідно до реформування первинної ланки, виклики додому відмінено, є пацієнти, яким я не можу відмовити у допомозі. Бо це, наприклад, немовля з високою температурою, чи онкохворий, чи гіпертонік. Але ж кожен із них – мій пацієнт, який довіряє мені. І я не маю права його підвести.
Вам буде цікаво: Гроші йдуть за пацієнтом: які медпослуги будуть безкоштовними
На дзвінки пацієнтів навіть серед ночі треба відповідати
- Дзвінок від пацієнта серед ночі – значить я маю відповісти, адже просто так ніхто лікаря не турбує. Звертаються тоді, коли дійсно потрібно. Здорові люди до нас не йдуть – це треба враховувати. І тому – розуміти і відгукуватися на кожне звернення, - каже Василь Бойко. - Пацієнт не погоджується на лікування – треба пояснити, мотивувати, переконати. І це теж – досягнення.
Пам`ятаю, якось у коридорі зустрів бабусю - сидить і плаче. Запитую: «Чого ви плачете?». Бабуся скаржиться: «Була у багатьох спеціалістів – всі написали своє лікування, більше 10 ліків приписали. Не знаю, як лікуватися».
Ми з тією хворою розібралися: тепер вона знає, чим і як їй лікувати суглоби, серце, судини, печінку. Вона так і залишилася моєю пацієнткою. Розповідаю це до того, що хоч який зайнятий сімейний лікар, але він повинен знайти підхід до хворого і так вибудувати комунікацію, щоб пацієнт йому довіряв, радився, а не займався самолікуванням. Це має величезне значення.
Ольга КАМСЬКА, ІА «АСС»
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами