Олег Гульпак розповів журналістам МА АСС про роботу одного з найбільш прибуткових комунальних підприємств Чернівців, а разом з тим і про виклики, які принесла на Калинівський ринок велика війна. Чи буде змінюватися ринок відповідно до вимог часу та вподобань покупців, чи зможе один з найбільших ринків країни конкурувати з інтернет-магазинами та як відповів на запитання наших читачів - читайте далі в інтерв'ю.
- Що впливає на роботу комунального підприємства під час війни, чи можна виокремити кілька факторів?
- Війна впливає повністю на все життя нашої країни: фізично, психологічно. Гине велика кількість наших Героїв та цивільних людей. Велика кількість підприємців, які працювали на Калинівському ринку, зараз захищають країну. Працівники МКП «Калинівський ринок» також несуть службу. Серед них є загиблі, безвісти зниклі.
Блокування кордонів та навантаження на КПП. Тут виникають проблеми з логістикою, адже поменшало водіїв, затримуються товари. Кількість покупців менша з тієї ж причини, їх вже не возять, як колись.
Підприємці Калинівського ринку, як і в принципі усі підприємці країни зараз намагаються працювати і виживають, вони утримують економічний рівень держави.
Наші новини є у Facebook
Відключення світла – теж один із негативних факторів. Тут на ринку розташовуються багато підприємців, їхніх об’єктів, які «зав’язані» на світлі. Тому виникла проблема з генераторами. Багато хто виставляє генератори, які додають багато шуму, що бентежить і покупців, і самих продавців. Це складний процес, але в нас немає іншого виходу. Працювати зараз можемо лише таким чином. Нам потрібне лише терпіння.
Пропало світло - пропав зв'язок, пропав інтернет. І на Калинівському ринку це реально проблема. Зв’язок під час відключення електрики дійсно дуже просідає, перебої з інтернетом часто відбуваються. В літній період це, звичайно що, сприймається по одному, а от взимку вже важче.
- Часто у соцмережах буковинці, які відвідують ринок, розповідають, що велика кількість торгових місць закрита, не працює? Чи дійсно є така ситуація?
- Під час війни дійсно зменшилася кількість підприємців, які працюють на ринку.
Є велика кількість людей, які припинили свою діяльність. Є ті, хто просто призупинив. Є ті, хто виїхав. Це стосується 1 та 2 секторів, там дійсно є проблема, велика кількість позакривали свої об’єкти, відмовилася від них. Ця проблема існує. Вихід з цієї ситуації – це напевно тільки завершення війни.
Є й такі, що навпаки розпочали свою діяльність під час війни. Їх значно менше, але все ж вони є. В нас працює велика кількість переселенців, є люди з Харкова, Дніпропетровська. Ці люди приїхали й привезли свої ідеї, свій бізнес. Є й чернівецькі підприємці, які вирішили прийти працювати на ринку.
Також маємо випадки, коли люди перестали працювати щоденно, а виходять лише в ті дні, коли в них ліпша торгівля. Є ті, хто зачинився, але не відмовилися від цієї ідеї, поставили на паузу бізнес.
Проблеми дійсно є. Але підприємці працюють, борються за покупця, намагаються заробляти, платити податки.
- Чи зменшилися доходи МТК «Калинівський ринок» за час повномасштабного вторгнення, чи, можливо, навпаки ростуть, тримаються на рівні?
- У 2023 році ми планували отримати 19 мільйонів 187 тисяч гривень, а вийшли на показник 28 мільйонів 900 тисяч гривень чистого прибутку. Підприємство заплатило понад 75 мільйонів податків до державного та міського бюджетів.
Вважаю, що для другого року війни – це серйозний і хороший показник. Попри всі фактори, підприємство працює та є одним з найбільших платників податків в місті, входить у ТОП-3.
- Раніше повідомляли, що на ринок чекають зміни. Які саме, що вже вдалося втілити з планів?
- Цей рік ми суттєво зменшили обсяги ремонтних робіт. А гроші виділили на допомогу ЗСУ. Більш детально зможемо розповісти про це в кінці року.
Виконуємо лише ремонтні роботи з утримання території ринку, підтримання благоустрою.
- На Вашу думку, чи може конкурувати ринок у час, коли все більше стають популярними продажі онлайн?
- Я не є експертом в цьому. Але можу сказати точно, що Калинівський ринок змінюється так само як і змінюється весь світ. Він зобов’язаний просто. Багато з тих підприємців, які тут торгують, освоюють диджиталізацію, фейсбук, інстаграм. Багато хто з них веде самостійно свою сторінку та продає через інстаграм. У когось є свої прописані сайти. Або будемо рухатися в ногу з часом, або час просто переступить через тебе.
Медіа агентство АСС є в Instagram
- Чи захищений ринок від паводків і повеней?
- Це запитання я, чесно кажучи, чую з першого дня роботи на цій посаді. Завжди відповідаю на нього однаково. Калинівський ринок не може окремо від міста, області зробити протипаводкові системи. Ми знаходимося на березі Прута і навіть якщо на своїй території збудуємо бетонну стіну, то вода знайде, як зайти. На скільки мені відомо, такий проєкт вартував більше мільярда енну кількість років тому. Тому не готовий відповісти, готові ми чи ні до паводків. У всіх змінних процесах ми в обов’язковому порядку завжди на контакті з ДСНС, з Басейновим управлінням водойм та річок, завжди намагаємося отримувати максимально швидко інформацію, про те, на скільки можливе орієнтовно підняття води, який прохід станом на певний момент. На сьогодні єдиний захист для підприємців Калинівського ринку – вчасне оповіщення.
- Там торгаші перед смертю базару деруть в 3 шкіри, а в інтернеті чи магазинах міста все набагато дешевше. Якщо ні, то наведіть аргументи.
- Не думаю, що це питання до мене. Тут швидше людина виказала свою певну думку.
- На автошляху Р-62 на розі вулиць Старожучківський Шлях та Селезнівська є знак стоянка, а якщо проїхати по Селезнівській далі - там розмежована місцевість на березі річки Потіт, в межах якої дві жінки збирають оплату по двадцять гривень з кожного припаркованого авто. Заступник мера пан Зазуляк проводячи аудит 2022 року не включив її у перелік автостоянок міста. Чи не вважаєте доцільним забезпечити автостоянку для потреб ринку з облаштуванням спеціального проходу ?
Дивіться нас на YouTube
- Дана територія не належить до визначених меж території Калинівського ринку, за які я відповідаю.
Взагалі питання додаткових стоянок є дійсно проблемним для ринку. Хоча станом на сьогодні воно не є таким критичним, як ще до повномасштабної війни. Причини ми вже називали. Як закінчиться війна, це питання треба буде підіймати. Думати як, де та знаходити.
Потрібно використовувати додаткову площу, якої ми зараз не маємо. Або ж будуть лунати ідеї щодо рівневої стоянки. Але вони викликатимуть велику кількість запитань. Я поки не уявляю як на 3-4 поверх багаторівневої стоянки покупець тягтиме товар. Яким чином він має це робити – ліфти чи спеціальні заїзди. Сама конструкція багаторівневої стоянки займає також площу. Є велике питання з ґрунтами. Тому це складне запитання, на яке зараз, під час військових дій, відповісти важко.
- Чому виїхав з добробуту маючи чек за оплату стоянки, біля автобазару стоїть дядько й вимагає гроші за транзит, це по якому?
- Маємо розуміти одну просту річ. Добробут і ринок Калинівський – це два окремих суб’єкти господарювання. Тому якщо відвідувач чи підприємець заїхав на ринок Добробут і заплатив кошти там, не означає, що платити кошти на Калинівському не потрібно. На Добробуті також платять за транзит.
- Чому за проїзд по поганій дорозі з ямами потрібно платити 5 грн?
- Є проблеми з дорожнім покриттям. Але якби не повномасштабна війна – ми змогли б зробити набагато більше. Зараз в нас дуже зв’язані руки і ремонтні роботи проводимо тільки за можливості. Це питання буде вирішене з часом.
- Чому на місцях для розміщення транспорту беруть оплату з інвалідів?
-Тому, що це не стоянки. Стоянка з облаштованими місцями для водіїв з інвалідністю є на вулиці Старожучківський Шлях. Там можна залишити автомобіль, який має відповідне маркування.
Цей матеріал підготовлено за ініціативи Національної спілки журналістів України в межах Проєкту Ukrainian Media Fund з підтримки незалежних місцевих медіа в Україні за сприяння The German Marshall Fund of the United States.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами