Діти хворіють, бо багато часу приділяють інтелектуальним заняттям і не займаються спортом. До таких висновків дійшли науковці з Луцька. Скільки занять фізкультурою потрібно сучасним дітям на тиждень і як їх відсутність впливає на здоров`я, розповів «Впливовому АССпекту» у Чернівцях Віктор Чижик, професор кафедри фізичного виховання та здоров`я людини Луцького інституту розвитку людини університету «Україна».
- У нас є ряд власних досліджень, яка вилилися у кандидатські дисертації моїх учнів. Зокрема, ми досліджували особливості фізичної та розумової працездатності сучасних гімназистів. І якщо у 80-х роках минулого століття вважалося, наші діти які з раннього віку інтенсивно займаються спортом і через це ще в юнацькому віці функціонально виснажені, то нині ситуація в сучасних школах а особливо в гімназіях аналогічна, - каже Віктор Васильович. - Складається враження, що кінцева мета навчання у сучасних гімназіях – вступ до вищого навчального закладу. Учні гімназій, без сумніву, інтелектуально розвинені, але вони не мають часу на спорт. А людина, як істота біологічна, для того, аби бути здоровою, повинна рухатися. Знання, отримані в школі, повинні ефективно сприйматися, а для цього вони повинні чергуватися з фізичними навантаженнями. Провівши дослідження, ми відзначили, що саме гімназисти відстають від інших школярів у фізичному розвитку. Виникає запитання: для чого нам інтелектуали, які матимуть «букет» хвороб?..
Читайте ще: Впливовий АССпект: Сільські школярі здоровіші, ніж міські
- Як ви вважаєте, скільки часу на тиждень школяр повинен займатися спортом?
- Моє бачення, як біолога, що уроки фізичної культури повинні бути щодня. І це не тільки легка атлетика, а й плавання, хореографія – будь-які організовані групові заняття, пов`язані з руховою активністю. Бо 6 уроків інтелектуальних знань – це неефективно, адже наші діти не «гумові». Оптимально для будь-якої дитини – це 5-6 годин рухової активності на тиждень. Плюс - щодня має бути час на звичайний активний відпочинок: побігати на стадіоні, погратися на дитячому майданчику тощо.
Вам буде цікаво: 4 доріжки по 25 метрів. У Чернівцях презентували проект басейну в ЗОШ №27
- Вікторе Васильовичу, але ж майже половина сучасних школярів за результатами проби Руф`є опинилися у спецгрупі…
- Проба Руф`є сама по собі не є досконалим і об`єктивним дослідженням. Вона лише демонструє реакцію відновлення пульсу після фізичних навантажень. Але тут ніхто не враховує реакцію дитини на лікарський кабінет, на лікаря – від цього теж підвищується пульс. А ми сприймаємо це як низький рівень підготовки до фізичних навантажень. І, аби перестрахуватися, дитина потрапляє до спеціальної групи з фізкультури. Натомість може багато років займатися плаванням, вільною боротьбою чи легкою атлетикою. Тоді як емоційність «загнала» її до спецгрупи. У результаті, навіть ті 2-3 уроки фізкультури, які зараз є на тиждень, стають ще менш ефективними. В масштабах нації, України це - негативне явище.
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами