- Незабаром буде 100 днів вашої роботи на посаді заступника міського голови. Що за цей час вдалося зробити?
- За 100 днів роботи у міській раді нашій команді вдалося виявити ті проблемні точки, які є в різних аспектах життєдіяльності міста. А також по багатьом напрямкам у нас вже є план дій, відпрацьовується стратегія, як у майбутньому вийти з тієї ситуації, яку ми, на жаль, маємо в місті останні роки.
- Найактуальніше питання навесні: коли у Чернівцях почнеться ремонт доріг? Скільки коштів на це потрібно, а скільки виділяє міська рада? Які саме вулиці у пріоритеті?
- На жаль, зараз ситуація з фінансуванням така, що на ямковий ремонт цього року виділено дуже мало коштів – 1 млн. 600 тис. грн. До прикладу, минулого року на ямковий ремонт разом з проїздами було виділено 25 млн. грн. На сесії будемо приймати рішення про розподіл коштів. Департамент ЖКГ просить хоча б 15 млн. грн. для того, щоб ми могли залатати аварійні ями на магістралях і основних дорогах, якими рухається громадський транспорт. Думаю, у квітні вже розпочнемо роботи.
Також невеликі кошти виділені на поточний ремонт доріг. Плануємо цього року якомога швидше завершити роботи на вулиці Кармелюка. Попередньо підрядник обіцяє завершити ці роботи у другому кварталі.
Також є перехідні об`єкти, які залишилися з попереднього року. Я думаю, цього року ми все розпочате закінчимо.
- Триває аудит комунальних і приватних підприємств. Чи влаштовує вас робота управлінських компаній? І що виявили там, провівши аудит?
- Аудит стосується різних підприємств міста: як комунальних, так і приватних. Питання з приватними структурами складніша. Якщо ми говоримо про прибирання, то воно неналежно виконується. Ми зараз будемо проводити новий тендер, там будуть прописані набагато жорсткіші правила.
Що стосується роботи управлінських компаній по житловому фонду, там теж є проблеми. Є нарікання від мешканців. На останній сесії було прийняте рішення про об`єднання ЖРЕПів в одне підприємство «Містосервіс». Я думаю, це підприємство зможе конкурувати з такими приватними управлінськими компаніями. Можливо, з часом городяни будуть приймати рішення і обирати комунальну управлінську компанію, а не приватну.
- А вплив на приватні управлінську компанії має міська рада?
- Згідно договорів, які були прописані у 2020 році, впливу практично немає. Бо найбільше, що загрожувало цим управлінським компаніям, це те, що їм не закривали акти виконаних робіт, які вони могли насправді взагалі не робити. Зараз у нас прописані штрафні санкції, механізми, як будемо закривати акти прийому-передачі виконаних робіт.
Всі кошти, які нам були виділені саме на прибирання тротуарів, доріг, будемо максимально використовувати. Часто звучить і від приватних управлінських компаній, і від комунальних підприємств, що недостатньо коштів. Але ми так само розуміємо, що їх робота може бути неефективною. Подекуди відбувається просто освоєння коштів, а не використання їх за напрямком.
Є великі підприємства, де аудит займе більше часу, можливо, навіть до кінця року. Особливо це стосується великих підприємств, які місто дотує, а ці кошти могли бути направлені на розвиток Чернівців. І тут логічне питання: чому в інших містах водоканал може бути навіть прибутковим, а в нас він несе шалені збитки.
- Аудит на «Чернівцітеплокомуненерго» та «Чернівціводоканалі» завершився?
- Це якраз ті підприємства, де аудит триватиме довше. Але ми вже бачимо основні проблеми. Це і неефективне управління, і певні моменти з закупівлями. Багато питань, я думаю, по кожному конкретному підприємстві ми будемо збирати пресбрифінги і доповідатимемо городянам.
- МіськШЕП нещодавно заявив про тиск з боку міської ради. Коли востаннє ви зустрічалися з керівником міськШЕПу і про що спілкувалися?
- Для мене це було сюрпризом, тому що ніякого тиску на підприємство не чинилося. Там справді працював радник міського голови, але якихось некоректних дій з його сторони, я переконаний, не було.
Я спілкувався з керівником підприємства близько 2 тижнів тому. Були робочі питання. Зокрема, мене цікавило, чому до цього часу не готовий наш асфальтний завод, який у підпорядкуванні міськШЕПу, чому ми не можемо проводити ремонтні роботи? Ні про який тиск не йшлося.
Чому виник конфлікт? Припускаю, що є розпорядження міського голови про проведення позапланової перевірки діяльності цього комунального підприємства. Можливо, тому була така гостра реакція від керівного складу.
- Перевірка ще триває?
- Так, там працює наш відділ, залучаємо консультантів. Невдовзі будемо готові дати громаді результати нашої перевірки.
- Ви добре знаєтеся на тому, як збудувати сучасний комфортний багатоквартиний мікрорайон. А чи думали про те, як навести лад і зробити більш комфортними спальні райони Чернівців, забудовані панельками чи хрущовками?
- Вважаю, в нас дуже недооцінені спальні райони. Мешканцям цих мікрорайонів немає де повноцінно відпочивати і працювати. Ми щоранку і щовечора спостерігаємо маятниковий рух з середмістя в спальні райони, незбалансоване співвідношення житлового та нежитлового фондів. Тобто практично ніхто в «спальниках» не працює, всі їдуть на роботу в центр. Через це наш центр міста перенасичений. Тому я за рівномірний розвиток. Також вважаю, спальним районам дуже не вистачає якісних громадських просторів, дитячих і спортивних майданчиків. В цьому напрямку також буде розроблена стратегія на найближчі 5 років.
Мікрорайони, де є скупчення панельок, у досить непрезентабельному вигляді. Але тут можна програмою з енергоефективності вбити двох зайців: люди зможуть економити на енергоносіях, а також можемо фасади будинків привести у належний вигляд
- Історична частина міста руйнується. Чи маєте план, як її врятувати?
- Я переконаний, що окрім залучення коштів держбюджету (є ініціатива з відновлення пам`яток архітектури), варто вирішувати питання через програми співфінансування. Якщо місто буде спроможне залучати кошти для цих програм, і городяни будуть готові взяти відповідальність на себе, ми будемо пропонувати їм відновлювати будинки разом за програмою співфінансування. Поки іншої альтернативи я не бачу.
Також будемо просити допомоги у держбюджеті, залучати наших народних депутатів.
- Ви увійшли до складу комісії з паркування. Що конкретно плануєте змінювати?
- Насправді комісія з паркування працює вже 4-й рік. Є якісь ідеї, але напрацювань дорожньої карти немає.
Хочу, щоб ми у найкоротший термін розробили дорожню карту з паркування, тому що проблема комплексна. Маємо також визначитися із зонами паркування – мають бути різні тарифи.
Впевнений, що впродовж місяця ми розробимо чітку дорожню карту і впорядкуємо паркування. Адже в інших містах Європи і світу саме оплата за паркування приносить значні доходи міському бюджету, і я не розумію, чому вона не може приносити ці доходи бюджету Чернівців.
Цього року розробимо концепцію з паркування. Є ідея, щоби частину старого міста зробити однією великою зоною паркування з можливістю контролювати проплати. І це стане на майбутнє прототипом пішохідної зони Чернівців.
Ідемо до того, щоб збільшити кількість пішохідних вулиць. Це буде вигідно і чернівчанам, і туристам.
- Чи хтось з чиновників міськради звертався до вас з проханням «посприяти» в отриманні житла?
- Ні, до мене за ці три місяці ніхто з подібними питаннями не звертався, ніхто нічого не пропонував. Мені здається, що я чітко дав зрозуміти, що ми з командою прийшли на цю роботу для зовсім інших цілей.
Наші новини є у Facebook
Якщо ви помітили помилку на цій сторінці, виділіть її і натисніть Ctrl + Enter
Дякую, я вже з вами